A Maternity Magánklinikán új életek és új családok is születnek

Home / blog / A Maternity Magánklinikán új életek és új családok is születnek

A Maternity Magánklinika története 2009-re nyúlik vissza, mikor a Kútvölgyi Kórház megpályáztatta a szülészet-nőgyógyászati osztályának üzemeltetését. Az induló vállalkozás tulajdonosai ennek a pályázatnak okán hozták létre a céget, és Dr. Papp Zoltán professzor szakmai vezetésével el is nyerték azt. 2010 nyaráig átalakítás és felújítás zajlott – ezt követően nyílt meg a Maternity Magánklinika.

Fő tevékenységük szülészet-nőgyógyászat terhesgondozással és széleskörű ellátással – de az utóbbi időben a felmerülő igények alapján néhány kiegészítő szakrendelés is indult, például belgyógyászat, urológia, vagy a várandóssággal járó felkészülési időszakot támogató pszichológia is. Célul tűzték ki már a klinika megalapításakor, hogy professzionális, személyre szabott szolgáltatást nyújtanak, méghozzá exkluzív, minden elvárást kielégítő környezetben a lehető legmagasabb szakmai színvonalon. „Az alapító Prof. Dr. Papp Zoltán 17 éven át vezette az I. sz. Szülészeti és Nőgyógyászati Klinikát, így az ő szakmai tudása, tapasztalata és elismertsége adott szilárd alapot számunkra az induláshoz és biztosítja a mai napig is a szakmai munkánk színvonalát. Úgy gondolkozunk, hogy nálunk azon túl, hogy egy új élet születik – egy új család is létrejön. Mi ennek szellemében mindent biztosítani szeretnénk, hogy  az itt töltött időszak mindenki számára a legtökéletesebb legyen” – mesélt a kezdetektől fogva kiemelten fontos értékekről Hegyes Gábor, ügyvezető igazgató.

A vállalkozás mindezen célkitűzésekkel együtt nem indult könnyen, hiszen a Maternity teljes mértékben magánfinanszírozású intézet, így a klinika bevétele csak a páciensek által fizetett ellátási díjból származik. Természetesen időbe telt egy új brandet, egy új formátumot bevezetni a magánegészségügyi piacon. A Maternity már indulásától abban különbözött a többi magánklinikától, hogy állandó orvosokat alkalmaztak, nem pedig olyan szakembereket, akik egyébként valamelyik állami kórházban dolgoztak főállásban. Ez a modell komoly felkészültséget és minőségi garanciát jelentett, azonban többletköltséggel is járt, ezért három évvel később úgy döntöttek, változtatnak a működési modellen, külsős orvosokat is beengednek, ez hozta meg a várt forgalmi fellendülést. „A küzdelmes indulás után azonban 2010 óta azt mondhatom, hogy töretlen a Maternity fejlődése! Köszönhető a jól érzékelhető gazdasági növekedésnek, ami egyértelműen növelte a fizetőképes keresletet, de közrejátszik az állami egészségügy állapota is.”

Hegyes Gábor beszámolt arról, hogy a fejlődés útján és a döntési helyzetekben nagy segítség volt az, hogy a menedzsmentben közgazdászok is helyet kaptak az orvosok mellett. A növekedés a jó döntések nyomán organikusan jött, a minőség és a semmihez sem hasonlítható hozzáállás az édesanyákhoz és a családokhoz hírét vitte a klinikának. „Eleinte kipróbáltunk különböző marketingfogásokat és stratégiákat – de őszintén szólva sokkal hatékonyabb ezeknél a pácienseink élménymegosztása és folyamatos ajánlása. Ehhez képest elenyésző a klasszikus reklámok értéke, és talán jól is van ez így, hiszen most már sokszor inkább a teltház és a várólista okoz fejtörést, mint sem a pacientúra hiánya.”

Hegyes Gábor kiemelte, hogy a Maternity azon túl, hogy egészségügyi intézmény üzleti vállalkozás is. A tulajdonosok a kezdetekkor korábbi tapasztalataikra és ösztöneikre hallgattak, de ahogy a vállalkozás növekedett, úgy döntéseik során egyre többet nyomott a latba a menedzsment gazdasági tapasztalata.

Amikor a klinika bérleti szerződése a Kútvölgyi Kórházzal a végéhez közeledett, a tervezett költözéssel együtt a bővülés is a tervek között szerepelt, ezért úgy gondolták elengedhetetlen pénzügyi szakemberek bevonása a megalapozott, a jövőt meghatározó gazdasági döntések meghozatalához . „A MyConcept-re ekkor Sziller Olivér személye miatt esett a választásunk, akit korábban banki szakemberként már jól ismertünk. Tudtuk, hogy az ő szakértelmével egészen más megvilágításból nézhetünk majd a vállalkozásunkra” – kezdi az üzleti tervezés motivációit Hegyes Gábor. „A közös munka során mindig ügyeltek arra, hogy ne csak a rövidtávú célokat tartsuk szem előtt, hanem hosszútávon is gondolkozzunk. A professzionális gazdasági szakemberek segítségével megtanultunk reális hosszútávú tervet készíteni, valamint a cash- flow és mérleg szemléletet is figyelembe venni. Ha egy vállalkozás a növekedéséhez banki finanszírozást is igénybe vesz, elengedhetetlen a komplex pénzügyi tervezés. Ebben a tervezésben vállalt oroszlánrészt a MyConcept. A közös munka során mi is jobban megértettük vállalkozásunk gazdasági működését és megtanultuk a különböző pénzügyi mutatók egymásra gyakorolt hatását. A hosszútávú gondolkozás, a Maternity évek óta töretlen népszerűsége a kismamák körében és a vállalkozás stabil pénzügyi helyzete megteremtette az alapot a további növekedéshez. „A klinika jövőbeni növekedéséhez további banki finanszírozást fog igénybe venni és ahhoz, hogy ezt a döntést gazdaságilag megalapozottan hozhassuk, számítunk a MyConcept szakmai tanácsadására – zárta gondolatait Hegyes Gábor.

Related Posts