Az üzleti tervezésben nincs minimum életkor

Home / blog / Az üzleti tervezésben nincs minimum életkor

A Photon hazai startupot a fotósok Ubereként szokták emlegetni, hiszen ők azok, akik a profi fotósokat és potenciális ügyfeleket kötik össze online platformon keresztül – egyre szélesebb körben. A sikertörténetet pedig fűszerezi az a tény, hogy Volom Sára, a Photon ötletgazdája mindössze 17 éves volt akkor, mikor a vállalkozás megszületett…

Sára így élő példája annak, hogy nincs minimum életkor egy startup elindításához, sőt manapság már valódi példaképnek számít a hazai fiatal vállalkozók körében, hiszen fiatal nőként egy jól működő, erős brandet hozott létre. Az online felület mindazoknak segít, akik profi, tehetséges és megbízható fotóst vagy videóst keresnek gyorsan és egyszerűen, legyen szó rendezvény-, tárgy- és étel-, enteriőr vagy akár portréfotózásról. De sokat lendít a szolgáltató szakemberek munkáján is, hiszen nekik így nem kell bajlódni a saját weboldaluk gondozásával, nincs szüksége bonyolult adminisztrációra, hosszas egyeztetésekre. A Photon szolgáltatásának további hozzáadott értéke és egyben garanciája az is, hogy a rendszerbe jelentkező fotósokat egyrészt egy szakmai stáb szűri, másrészt a választás lehetőségét már egy értékelő és véleményező rendszer is segíti.

Alig hároméves történetük a BCCH–uSchool vállalkozói klub négy hónapos képzésével indult el az útján, az ottani pozitív visszajelzések és a rátermettségük nyomán pedig később több pitch versenyen is elindultak. A sikeres fogadtatást látva aztán jelentkeztek a Telenor Accelerate programra, ahol kiválasztották őket. Az öt hónapos intenzív felkészítés mellett a Photon 7 millió forint befektetéshez jutott, aminek köszönhetően 2018 tavaszán hivatalosan is céggé alakultak.

Sára elmesélte, hogy gyakorlatilag a koncepció alkotástól kezdve foglalkozni kellett üzleti tervezéssel. „A validálási szakasz egyik kulcseleme az, hogy lássuk, tud-e a vállalat profitábilis lenni. Így történt ez nálunk is, a Photonnál, hogy majdnem a legelső perctől foglalkoztunk ezzel a témakörrel.” Beszámolt azonban arról is, hogy mint sok más induló vállalkozás esetében, úgy ők is sok kihívással találkoztak a tervezés során, ami egyrészt izgalmat és pozitív érzéseket váltott ki belőlük, de néha reménytelennek tűnő kérdések is felmerültek, mely könnyen az alkotó kedvüket szeghette volna. „Bevallom, összességében szeretek ezzel foglalkozni, mert a tervezés során sok olyan témáról beszélünk, ami más ponton nem tudna felmerülni és fontos stratégiai kérdések. A tervezésnek köszönhetően mélyebben megismerhetjük a vállalatunkat, csapatunkat, víziónkat, ami mind hosszútávon támogatja a vállalat sikerességét.”

A vállalkozás és Sára csapata 2018-ban sikeresen pályázott a Design Terminal három hónapos, intenzív vállalkozásfejlesztő mentorprogramjának őszi szemeszterére, ahol a MyConcept alapítójával is együtt dolgoztak. Amikor Olivér elkezdett mentorálni bennünket, sok kérdés volt a fejünkben, főleg a célközönség tekintetében. Voltak gondolataink, adataink, tapasztalataink, de döntésig nem jutottunk. Olivér határozottságának és éles látásának köszönhetően a hosszú lamentálási időszakot le tudtuk zárni és el tudtunk köteleződni egy vízió irányába.”

Az elmúlt egy évben aztán számos siker érte őket: elindult a platformjuk megújult, már mindenki számára elérhető verziója, ennek eredményekén többek között olyan ügyfelekkel dolgoztak együtt, mint a MOL, a Bortársaság, a Vodafone, a Prezi, a DLA Piper vagy az Adaptive Media. A közeljövőben pedig újabb tőkebevonást terveznek, hogy már az idén ott lehessenek a közép-kelet-európai régió többi piacán is. Bízhatunk abban, hogy egy új magyar világraszóló sikertörténet van kibontakozóban!

Fotó: Oláh Attila

Related Posts