Bill Gates-től tudjuk ugyan, hogy a siker rossz tanítómester – mégis minden vállalkozó a sikeres üzletre törekszik. Ehhez azonban nem elég a jó ötlet, a jó csapat és a gondos üzleti tervezés – fontos, hogy az apró, sokszor nüansznyi részletekre is figyeljünk. Vesszünk el a részletekben, fókuszáljunk, és ne sajnáljuk az időnket a folyamatos megújulásra. Ehhez adunk néhány tippet az alábbi bejegyzésben!
- Hallgass a vásárlóidra
Vállalkozóként eljön az a fájdalmas pont, mikor be kell ismernünk magunknak, hogy teljesen mindegy, mi magunk mit szeretnénk árulni. Az a fontos, hogy a vásárlóink mit szeretnének kapni a pénzükért.
Nagyon sokat segíthet, ha figyelemmel kísérjük egy-egy visszatérő ügyfelünk viselkedését. Mit keres, mit választ végül, milyen úton jut döntésre? A sikeres vállalkozások átütő ötletei gyakran ebből az odafigyelésből származnak.
- Adj magadnak házifeladatot
Egy megbeszélés, vagy üzleti tárgyalás ne érjen véget a kézfogással és búcsúzkodással. Sarkalld magad arra, hogy a későbbiekben felidézd a kérdéses pontokat, és szánj időt rá, hogy részletesen utánanézel azoknak. A következő találkozóra így már felkészülten mehetsz.
A felkészülés pedig a profizmus alapköve. Meglepően sokan azonban még mindig bíznak az improvizációs készségeikben, de mi azt javasoljuk ne hagyatkozz erre, legyél ebben különböző, járj mindig egy lépéssel előbbre!
- Állj készen
Alapvető emberi tulajdonság, hogy könnyedén áldozatául esünk a körülményeknek, és így a nem várt események negatív hatásaival szembesülünk. Vállalkozóként ezt az attitűdöt tanácsos levetkőznünk, ugyanis minden helyzetben előnyünkre válik, ha a legjobb formánkat tudjuk nyújtani.
Próbálj meg mindig felülemelkedni a körülményeken – legyen az kialvatlanság, stressz vagy bármi, ami rossz hangulatot okozna. Nagy kihívás, de megéri!
- Maradj naprakész
Az internet korában nagyon könnyű lépést tartani a trendekkel, az újdonságokkal. A legprofibb üzletemberek szerint azonban még jobb, ha az iparágadnak megfelelő konferenciákra és workshopokra is időt szánsz. Ez évente 2-3 napot jelent – tehát igazán nem olyan időigényes dolog, főleg nem annak tükrében, hogy a friss tudáson túl kapcsolatépítésre is lehetőséged nyílik.
Ha ezeken az eseményeken nyitott szemmel jársz, remek inspirációhoz juthatsz, mely a profik szerint így tízszeresen megtérül.
- Találd meg a rést
Habár egyikünk sem tud más ember fejével gondolkozni, de ha az előző négy pont nyomán figyelmesen járunk-kelünk a világban és éberen koncentrálunk a célcsoportunk igényeire, akkor észrevesszük majd azokat a hiányterületeket, amelyekre a vállalkozásunk termékei, vagy szolgáltatásai választ adhatnak.
Ha a niche területekre fókuszálunk, elkerülhetjük a leggyakoribb hibákat, ami miatt a vállalkozások jelentős része elbukik: túlságosan nagy darabot kívánnak kihasítani a piacból, és így vagy elvesznek a versenytársak között, vagy elaprózódik a figyelmük.
Amennyiben ezt az öt kézenfekvőnek tűnő, egyszerűen alkalmazható módszert beépíted az induló vállalkozásodon való munkálkodásod rutinjába, úgy hamar észreveszed majd, hogy a befektetett energia inspirációvá, az inspiráció pedig üzleti sikerekké formálódhat.